Skip to main content

Made in Italy: al via Who is on Next? 2020

A causa del coronavirus, il termine per l'invio delle candidature è stato posticipato al 10 aprile

Un aiuto concreto per promuovere la ricerca e lo sviluppo del Made in Italy supportato da Altaroma, ICE - Agenzia per la promozione all’estero e l’internazionalizzazione delle imprese italiane - e “Vogue Italia”.

Le aree interessate sono:

P.A.P Donna

P.A.P Uomo

Accessori

(borse, calzature, cappelli, gioielli)

Partecipanti

Possono partecipare tutti i nuovi talenti italiani e non che:

• producono in Italia una propria collezione e provvedono alla sua distribuzione (almeno un punto vendita o piattaforma di e-commerce);

• hanno già realizzato non più di due/tre collezioni ma non sono stati in grado di continuare per motivi finanziari;

I concorrenti dovranno aver compiuto il diciottesimo (18°) anno di età. È ammessa esclusivamente la partecipazione di designer ( persone fisiche.)

Modalità di partecipazione

Ogni candidato dovrà inviare un unico plico contenente:

• brand profile

• designer profile

• line sheet ultime due collezioni

• immagini delle collezioni già realizzate, video su supporto USB di eventuali presentazioni o qualsiasi materiale relativo alle proprie collezioni

• moodboard, disegni, immagini, testo, campionature tessuti per descrivere e motivare il proprio stile e le scelte relative alla nuova collezione P/E 2021

• indirizzo completo e numero dei punti vendita in cui sono già stati presentati o venduti i propri capi o eventuali presentazioni da parte di retailers, giornalisti, stilisti o industriali che abbiano già visionato la collezione. Le dichiarazioni rese nella domanda di partecipazione dovranno essere adeguatamente documentate

• scheda di partecipazione e accettazione del regolamento, debitamente compilata e sottoscritta, che potrà essere scaricata dal sito www.altaroma.it

• dichiarazione – se il designer utilizza un marchio registrato – di esclusiva titolarità del marchio medesimo. In caso di contitolarità del marchio è necessario allegare una scheda di partecipazione debitamente compilata per ciascun titolare. In caso di titolarità del marchio da parte di una società, la partecipazione del designer/dei designer è ammessa esclusivamente qualora quest’ultimo/questi ultimi detenga/detengano una quota qualificata del capitale della società cumulativamente non inferiore al 20% (è necessario allegare visura camerale). Il partecipante dovrà in ogni caso dichiarare di essere autorizzato all’utilizzo del marchio

• dichiarazione di impegno, qualora il designer venga ammesso alla fase finale del progetto e rientri, appunto, tra i finalisti selezionati, a non prendere parte (e/o a rinunciare alla partecipazione) ad altri concorsi, selezioni, progetti che prevedano l’attribuzione di una menzione o di un premio (in denaro o non) promossi in Italia da altri enti/istituzioni/aziende fino al 31 gennaio 2021,  fatta eccezione  di quanto previsto nel regolamento integrale.

NB: In caso di collezioni create congiuntamente da più designer è necessario compilare una scheda di partecipazione per ciascun designer da inserire nello stesso plico.

Tutti i testi allegati alla documentazione dovranno essere sia in italiano che in inglese e su supporto sia cartaceo che digitale (USB). Il materiale inviato non sarà in alcun caso restituito.

Il plico contenente il materiale, dovrà essere inviato, pena l’esclusione dalla procedura, entro e non oltre il termine perentorio del 10 aprile 2020 al seguente indirizzo: via dell’Umiltà, 48 CAP 00187 Roma.

Per info: whoisonnext@altaroma.it

\

Il plico dovrà essere perfettamente chiuso e sigillato e recare all’esterno l’intestazione del mittente, l’indirizzo dello stesso e la seguente dicitura:

ALTAROMA - Progetto “Who is on Next? Donna” o “Who is on Next? Uomo”

Il plico dovrà essere spedito mediante raccomandata con avviso di ricevimento o mediante corriere privato o agenzia di recapito autorizzata che sia in grado di rilasciare attestazione riportante la data di presa in carico del plico stesso. Il recapito del plico rimane a esclusivo rischio del mittente ove, per qualsiasi motivo, lo stesso non giunga a destinazione. Non saranno prese in considerazione le offerte che dovessero pervenire riportando data di spedizione e/o timbro postale successivo al termine indicato. 

Commissione e Giuria

Una Commissione, composta da incaricati di Altaroma e Vogue Italia presiederà la selezione dei finalisti, mentre alla giuria, composta dagli stessi membri della commissione integrata da operatori del settore (industriali, distributori e retailers italiani e stranieri) e dalla stampa italiana e internazionale, spetterà il compito di designare i vincitori.

Entro il 1° giugno 2020 saranno selezionati, a insindacabile giudizio della Commissione, fino a un massimo di dodici finalisti complessivi tra le aree PAP donna, PAP uomo e accessori. I risultati verranno comunicati a tutti i finalisti mediante lettera e successivamente diffusi con un comunicato stampa. Dell’esito della selezione verrà data pubblicità sul sito internet dedicato al progetto (sito internet di Altaroma e sul sito internet di Vogue Italia). Non sarà predisposta una graduatoria degli esclusi.

A luglio 2020 verrà istituita una Giuria composta dagli stessi membri della Commissione integrati da operatori del settore (industriali, distributori e retailers italiani e stranieri) e da giornalisti dei media italiani ed esteri.

La composizione della Giuria verrà resa nota mediante pubblicazione sul sito internet di Altaroma e di Vogue Italia. Alla Giuria spetterà il compito di designare, a suo insindacabile giudizio, un vincitore per ciascuna area del progetto, per un totale di tre vincitori. Potranno essere riconosciute eventuali menzioni speciali.\

Presentazione

A luglio 2020 la Giuria esaminerà, nel corso di un trunkshow organizzato da Altaroma, le collezioni dei finalisti per una prima valutazione tecnica.

Le collezioni che i finalisti presenteranno nel trunkshow dovranno riguardare modelli della loro ultima collezione invernale e un’anteprima dei modelli della loro nuova collezione primavera/estate 2021.

A luglio 2020, per tutti i finalisti dell’area PAP, Altaroma curerà e organizzerà in tutte le sue parti l’evento-sfilata collettiva denominato “Who is on Next?” durante il quale i finalisti presenteranno alla stampa e ai buyers le loro mini collezioni (12 outfits in anteprima dalla loro collezione p/e2021).

Sempre a luglio 2020, per tutti i finalisti dell’area Accessori, Altaroma curerà e organizzerà in tutte le sue parti l’evento-mostra denominato “Who is on Next?” durante il quale i finalisti presenteranno alla stampa e ai buyers le loro mini collezioni (12-16 pezzi) p/e 2021 in anteprima.

Solo in questo caso, le spese di alloggio, trasporto e presentazione saranno a carico dell’organizzazione entro un budget stabilito. Seguirà la proclamazione dei vincitori.

\

Premi

• Premio “Franca Sozzani”

• Presentazione di tutti i finalisti a Milano durante la settimana del Prêt-à-porter settembre 2020

• Review dedicata a finalisti e vincitori su Vogue Talents settembre 2020

• Sfilata individuale di tutti i finalisti (PAP) e mostra collettiva accessori durante la Manifestazione “Altaroma gennaio 2021”

• Servizio fotografico dedicato ai vincitori della categoria PAP Donna su Vogue Italia marzo 2021


L’organizzazione si riserva la facoltà di prevedere ulteriori premialità.

(Questo è uno stralcio del regolamento, la versione integrale è disponibile sul sito www.altaroma.it)

English Version: 

Concrete support is given to promote research and development about “Made in Italy” as a collaborative effort among Altaroma, ICE Agency and Vogue Italia.

Areas of interest include:

Women’s ready-to-wear

Men’s ready-to-wear

Accessories (bags, shoes, hats, jewellery)

PARTICIPANTS

All new talents (from Italy and abroad) can participate provided:

• they produce their own collections in Italy and distribute them (at least one store or e-commerce platform);

• they have already created two or three collections but were unable to continue due to financial reasons;

Contestants must have already turned 18 years old.

Only designers (natural persons) are allowed to participate.

HOW TO PARTICIPATE

Each candidate must send one box of materials with inside:

• the brand profile;

• the designer profile;

• a line sheet for the last two collections;

• images of previous collections, any videos of presentations or other material related to the collections must be provided on USB flash drive;

• moodboards, drawings, images, text, fabric samples to describe and explain your style and selections for the new S/S 2021 collection;

• full address and number of stores where pieces have already been presented or sold, or any potential presentations with retailers, journalists, designers or manufacturers that have already seen the collection.

All the declarations made on the application must include supporting documentation.

• participation form and form agreeing to the rules, duly filled out and signed.

It can be downloaded from this site: www.altaroma.it

• if the designer uses a registered trademark, there must be a declaration attesting to the fact that the designer has exclusive ownership of that brand. If the brand is co-owned, a participation form must be filled out for each owner.

If the brand is owned by a company, the designer/designers can participate only if they have a qualifying share of the overall capital that is no less than 20% (it is therefore necessary to include the company’s registration).

• in the event the designer reaches the final phases and is therefore one of the chosen finalists, he or she must provide a declaration of commitment stating that he or she won’t take part (or will renounce participation) in any competitions or initiatives that include a mention or prize (cash or otherwise) promoted in Italy by other organizations or companies through 31 January 2021, barring the exceptions mentioned in the full list of regulations.

NOTE: for the collections created along with other designers, a form must be filled out for each designer and included in the same box of materials.

Everything included with the documentation must be in English and Italian and provided in paper format as well as digitally (USB). The materials provided will not be returned.

The box containing all materials must be sent, under penalty of exclusion, by and no later than the absolute deadline of 10 April 2020 to the following address: Via dell’Umiltà, 48 00187 Roma Italia.

For more information: whoisonnext@altaroma.it

The box of materials must be perfectly closed and sealed with the name and address of the sender as well as the following words:  

ALTAROMA - Progetto “Who is on Next? Women” or “Who is on Next? Men”.

The box of materials must be sent via registered letter with return receipt or via a private courier or agency authorized to provide proof of the date the package was mailed. The sender has the responsibility for ensuring that the box reaches its destination. Those materials sent with shipping dates or postmarks after the deadline will not be taken into consideration.

COMMISSION AND JURY

A commission, made up of members appointed by Altaroma and Vogue Italia, will be in charge of choosing the finalists. A jury, made up of the same members as well as industry professionals (manufacturing, distributors and retailers from Italy and abroad) and Italian and international press, will have the task of deciding the winners.

By 1 June 2020, up to twelve finalists will be chosen, as per the incontestable decision of the commission, among the three different areas: women’s ready-to-wear, men’s ready-to-wear, and accessories. The results will be communicated to finalists via a letter and that information will subsequently be made public in a press release.

The names of the finalists will also be published on the websites dedicated to the project (the websites of Altaroma and Vogue Italia). A list of rankings will not be provided for those not chosen to move forward in the contest.  

In July 2020, a jury will be established, made up of the same members as well as industry professionals (manufacturing, distributors and retailers from Italy and abroad) and Italian and international press.

The names of those on the jury will be released on the websites of Altaroma and Vogue Italia.

The jury will have the task – and its final decisions are incontestable – of choosing a winner for each category, with a total of three winners. There may also be some “special mentions.”

PRESENTATION

During a trunk show to be held during Altaroma in July 2020, the jury will look at the finalists’ collections as part of an initial technical evaluation. The collections that finalists present during the trunk show must be pieces from the latest winter collections with a preview of pieces from the new spring summer 2021 collection.

In July 2020, for all finalists in the ready-to-wear category, Altaroma will plan and organize everything having to do with the event/collective runway show known as “Who is on Next?”. Here finalists will present their mini collections (a preview of 12 outfits from their S/S 2021 collections) to press and buyers.

Also to take place in July 2020, Altaroma will plan and organize everything having to do with the event/exhibition known as “Who is on Next?”. Here finalists, in the accessories category, will present a preview of their their mini collections (12-16 pieces) for S/S 2021.

In this case only, accommodation, transportation, and presentation fees will be paid for by organizers as per an established budget.

The announcement of the winners will follow.

PRIZES

• Franca Sozzani Prize;

• Presentation of all finalists in Milan during September’s Ready-to-Wear 2021 shows;

• Dedicated roundup of finalists and winners in Vogue Talents September 2020;

• Individual fashion show for all finalists (ready-to-wear) and collective accessories show during the Altaroma January 2021 event;

• Photo shoot for the women’s ready-to-wear winners in Vogue Italia March 2021;

The organizers reserve the right to provide other prizes.

*This is only an excerpt of the rules. The full version is available on this website: www.altaroma.it



from Articles https://ift.tt/2TZLlbL

Comments