Sara Wong: la collezione autunno inverno 2021 2022
«Metto tutta me stessa nelle mie collezioni, sono la realizzazione concreta dei miei sogni». Sara Wong torna alla Milan Fashion Week, e questa volta mette se stessa al centro. Infatti, il brand di cui è creative director non si chiama più Maxrieny by Sara Wong, ma solamente Sara Wong. Un cambiamento che vuole rafforzare il legame tra la designer e il suo pubblico: «Voglio che le mie clienti si riconoscano in me, dare al brand il mio nome è un modo per dire: ‘Questa sono io’».
La primavera estate 2021 Wong l’aveva presentata con un evento digitale in collaborazione con Vogue Italia. Per l’autunno inverno 2021 2022 ha, invece, optato per un racconto video realizzato in partnership con Vogue Talents e visibile a questo link. E, anche se le stagioni passano, i capisaldi del brand rimangono gli stessi. Innanzitutto, la creative director riesce sempre a combinare la razionalità che deriva dai suoi studi finanziari con le ispirazioni che arrivano dal mondo dell’arte e della fantasia: «Quello della finanza e della moda sono sicuramente due mondi molto diversi fra loro, ma in realtà non sono poi così distanti. I miei studi passati e la mia prima esperienza in uno studio contabile mi hanno insegnato ad avere un occhio critico quando creo», spiega Wong.
Poi, nei suoi abiti continuano a convivere «passato e presente, est e ovest, classico e contemporaneo». Per la sua ultima collezione, Sara Wong è partita dal 19esimo secolo, «in particolare il periodo in cui il Movimento della Nuova Cultura si diffuse in Cina e moltissimi intellettuali mongoli avevano fatto ritorno dall'estero portando con sé gli ideali della cultura occidentale». Grazie alle tonalità lively, al mix di stampe e tessuti, e alle silhouette che ricordano gli outfit tradizionali, specialmente nella forma delle spalle, il prossimo autunno inverno sarà giocoso, audace e, ovviamente, femminile.
English Text
The fall winter 2021 2022 collection from Sara Wong, the creative director of the eponymous brand, is called “Tartary – Shades of Mongolian”. Inspired by the cultural cross-contamination which took place in China in the 19th century, the collection’s 39 looks blend bold shapes and luminous colors
“I put all of myself in my collections, they are the concrete realization of my dreams.” Sara Wong is back to Milan Fashion Week, this time taking center stage; the brand she creatively directs is not called Maxrieny by Sara Wong anymore, but just Sara Wong. A change that aims at reinforcing the bond between the designer and her customers: “I want my women to recognize themselves in me, and giving my name is a way to tell them: ‘This is me’.”
Wong showcased her spring summer 2021 collection with a digital event in collaboration with Vogue Italia. For fall winter 2021 2022, she opted for a video-story created in partnership with Vogue Talents and available at this link. And while seasons may pass by, the brand’s mainstays remain unchanged. First of all, the creative director always combines the rationality which derives from her finance studies with the inspirations coming from the worlds of art and fantasy: “Finance and fashion are surely two different worlds, but actually they are not so distant. My school background and my first experience at an accounting firm allow to have a critical eye when I design”, Wong explains.
Besides, in her garments “past and present, East and West, classic and contemporary style” still perfectly coexist. For her latest collection, Sara Wong’s starting point was the 19th century, “in particular the period when the New Culture Movement spread inside China and a lot of Mongolian intellectuals who had returned from overseas brought back home the culture from the West.” Thanks to the lively tones, the mix of prints and fabrics, and the silhouettes recalling traditional outfits, especially in the shoulders’ shape, the next fall winter will be playful, bold and, of course, feminine.
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